Odpowiedź jest oczywista. W takim jak zaleca producent danej maszyny. Dlatego nie można sugerować się oznaczeniem z etykiety oleju, ponieważ tam najczęściej widnieje napis 1:50, albo 50:1 co oznacza 1 część oleju i 50 części benzyny. Najprościej mówiąc 100 ml oleju i 5 l benzyny. Jednak na rynku jest wielu producentów (duża część to maszyny z Chin które nie zawsze są złe ), ale to właśnie te sprzęty typu NAC, DEMON, TEXAS itp. wymagają innej proporcji. Często 1:40, albo nawet 1:25 dlatego ważne by tę informację znaleźć w instrukcji obsługi. Warto pamiętać, że sprzedawca nie zawsze ma taką wiedzę i może wprowadzić w błąd co może skutkować zatarciem silnika.
Firmy bardziej znane (tak zwane markowe) zalecają stosunek 1:50.
Warto również wziąć pod uwagę czas docierania maszyny (kilka wypalonych zbiorników mieszanki) gdzie oleju powinno się dać więcej o około 20% -30%.
Po okresie docierania również warto zrobić mieszankę bogatszą w olej w szczególności gdy panują wysokie temperatury.
A jak długo można przechowywać rozrobioną mieszankę oraz w jakim kanistrze? Producenci markowego sprzętu zalecają by mieszanka była rozrabiana na bieżąco ewentualnie by była zużyta w krótkim czasie od sporządzenia.
A jaki stosować pojemnik na paliwo. Powszechne w użyciu i najtańsze są opakowania/butelki po płynach do spryskiwaczy, płynach chłodniczych czy wodzie mineralnej. O ile chwilowe przetrzymanie benzyny w takim opakowaniu " BYĆ MOŻE" nie zdąży zrobić krzywdy, to długotrwałe działanie benzyny na ścianki "kanistra" doprowadzi do rozpuszczania naszego zbiornika na paliwo i przeniesienia osadu na zespół korbowo-tłokowy sprzętu co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia.
Dlatego pamiętaj by benzynę zawsze przechowywać w atestowanych kanistrach!!!